Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra
Compliment.dk hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Compliment.dk
Bestilling
Find den ønskede vare.
Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet “Læg i kurv”.
Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis du ønsker at købe mere.
Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. Klik på ‘Opdater kurv’, hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder “Gå til kassen”.
På næste skærmbillede vælger du betalingsform.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger. Klik “Forsæt”.
Bekræft ordre som indholder opsamling af bestilling og den data du har indtastet.
Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på “Afslut køb”. Hvis du inden da forlader siden, er købetransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail adresse, du har opgivet under kundeoplysninger.
Indbetal beløbet via bankoverførsel eller ewire. Husk at angive ordrenummer.
Når beløbet er registreret på vores konto, bliver varen afsendt.
Når varen er afsendt, får du igen en elektronisk meddelelse.
Levering
Compliment.dk sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet aftales). Levering af varer fra Compliment.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Ved bankoverførsel går der i hverdage 24 timer, inden vi kan se beløbet på vores konto. Når beløbet er registreret, bliver varen afsendt.
Compliment.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen.
Vær opmærksom på, at varen kun er reserveret til dig i 4 dage, dvs. er betalingen ikke registreret inden, må du gennemføre bestillingen på ny.
Hvis du ikke modtager den bestilte vare indenfor normal leveringstid, bedes du kontakte os, så vi kan få pakken efterlyst hos PostDanmark.
Reklamationsret
Compliment.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Compliment.dk straks efter optagelsen.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Compliment Design
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Compliment.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag varen modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand, som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen (ekskl. porto og ekspedition) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamation og varereturnering”